Nooit Meer Olie Verversen
Een Beter Milieu Begint Met Een Peilstokchip

Wat Oliemaatschappijen Niet Willen Dat Jij Te Weten Komt

oktober 13th, 2010 by Leo

Voor velen van ons is dit geen nieuw nieuws….dat kan kloppen want er is al meer dan 30 jaar een discussie gaande over het feit dat Olie Verversen Onnodig is…..uitspraken zo van “Die olie is zwart en die moet vervangen worden” hoor je nog steeds. Wat de jou niet wordt verteld is dat deze olie door het aanwezige omkapselde koolstofdeeltjes beter smeert met als gevolg dat de motor veel langer mee gaat.  “Afgewerkte olie” is in feite “opgewerkte of verrijkte olie”. De dopes of toevoegingen in de olie zorgen ervoor dat de olie niet zuur wordt. Als je blijft bewaken dat de olie niet zuur wordt dan kan de olie een leven lang mee.
Je hoeft nooit meer olie te verversen ( alleen maar bijgooien ) en bovendien het oliefilter hoeft ook niet vervangen te worden.
Wat bovendien nog belangrijker is, is dat de olie niet in het milieu terecht komt. Per jaar moeten er alleen al in Nederland  80 miljoen liter olie verwerkt worden. Door niet te verversen wordt Moeder Aarde dan ook minder belast.  En dat is dan jouw bijdrage. Oliemaatschappijen zijn niet met het milieu bezig. Kijkt maar naar de Golf van Mexico en wat er in Nigeria gebeurt.
Wij mensen zijn verantwoordelijk voor de huidige staat waarin Moeder Aarde zich bevindt en het is aan ons om zoveel mogelijk de schade te beperken en ongedaan te maken. Wij hebben de kennis en middelen om deze taak te volbrengen, neem dan ook actie en onderzoek wat voor jou waar is!!!

Veni, Vidi, Didici ………..ik kwam, ik zag en ik leerde……

Posted in bewustwording

4 Reacties

  1. Fred van Hanswijk

    Hallo Leo,

    Bedankt voor al jouw interessante tips en mailtjes.
    Wat jij naar voren brengt wat betreft de motor olie is de waarheid.
    De olie maatschappijen hebben er belang bij om dit niet van de daken te schreeuwen.
    Omdat ze daardoor omzet verliezen.
    Ik zelf rij een Rover 75 Diesel en de fabrikant van deze auto zegt
    dat er maar om de 25000 Km ververst hoeft te worden.
    Dat is al veel langer dan de meeste andere automerken aanbevelen om te verversen.
    Wat betreft jouw opmerking dat er in de USA en Canada om de 3000 mijl wordt ververst.
    Dat klopt en dat wordt daar door de zelfde autoproducenten aanbevolen.
    Ik heb dit zelf in Canada meegemaakt.
    Tijdens mijn vakantie moest ik verschillende keren de olie verversen.Wat ik belachelijk vond.
    En op mijn vraag: “Waarom er zo vaak olie ververst moest worden?” zei men
    dat de kwaliteit van de olie minder is.
    Dat weet ik niet,dat zou kunnen, maar een liter olie kost
    in Canada haast niets in vergelijking met Europa.

    Ga door met je actie, je hebt volkomen gelijk, mijn steun heb je !
    Groetjes Fred van Hanswijk

  2. olie wissel/verversen - [ 306Forum.nl ]

    [...] olie verversen. Vaker is helemaal niet beter. Oliefilter hoef je al helemaal niet te vervangen. Zie hier een kort bericht hierover en daar kun je doorklikken naar een heel lang verhaal over Het Geheim van [...]

  3. Louis

    Ik rijd al meer als 15 jaar op LPG en heb nog nooit olie ververst.( 65000 km per jaar )
    Ook de auto van mijn vrouw en alle auto,s in ons bedrijf.
    Als ik naar de kleur van de olie kijk is hij is hij bijna zo goed als nieuw.
    LPG heeft als voordeel dat er geen roet vrij komt bij de verbranding dus ook geen roet in de olie.
    Waardoor naar mijn mening olie verversen overbodig lijkt.

  4. han van blanken

    En dan te bedenken dat er al jaren een olie verkrijgbaar is waar een dope aan toegevoegd is die de koolstofdeeltjes die door de verbranding in de olie komen vrijmaakt, zodat ze als extra smering gebruikt kunnen worden. Ik heb deze olie zo’n 20 jaar in een oldtimer met rotatiemotor gebruikt die bekend stond om zijn problemen. de motor heeft altijd perfekt gelopen. deze olie hoeft nooit meer ververst; alleen bijvullen en dat wordt steeds minder. we hebben daadwerkelijk gezien gezien dat met deze olie het olieverbruik tot bijna 10 procent lager wordt, het benzine verbruik daardoor ook minder wordt, (ca. 5-6 procent) en er geen residue is omdat er nooit meer ververst hoeft te worden. Alles minder belastend voor het mileu.
    we hebben de olie noodgedwongen in een bijna vastgelopen golf diesel gedaan (de carterplug was eruit gevallen en de berijdster is ‘toen snel naar huis gereden..’. de motor was bijna niet meer rond te krijgen. nieuwe carterplug gehaald, deze olie erin en na een paar keer ronddraaien sloeg hij aan. na enige tijd liep de motor beter als nooit tevoren en heeft het nog jaren volgehouden tot de auto gesloopt moest worden vanwege roestproblemen.
    Garagehouders wilden de olie niet, want met de verversingsbeurt zijn er altijd andere dingen die ‘gerepareerd’ moeten worden en als je de olie maar 1x verkoopt komt de auto niet meer in de garage; een discrepantie in belangen.
    het product is nog steeds verkrijgbaar. Bij mij zit het nu weer in een oldtimer (waar ik het onderhoud zelf van doe) en het werkt prima.
    Bij nieuwe auto’s is het wat lastiger omdat in verband met garanties de aanbevolen produkten en verversingen volgens schema van de auto fabricant moeten worden gevolgd. Oudere auto’s buiten de garantie hebben alleen maar baat bij een dergelijke olie.
    Han van Blanken

Reageer op dit bericht

Let op:In sommige gevallen moet een bericht eerst goedgekeurd worden door de beheerder. Het kan dan wat langer duren voordat een reactie geplaatst is.